torstai 15. marraskuuta 2012

Kirjailija: Salla Simukka

Se minun mahtava ideani oli haastatella jotakuta kirjailijaa. Ja tiesin heti ketä haluaisin haastatella. Salla Simukkaa tietenkin! Olen lukenut hänen kirjoistaan tuota Tapio ja Moona-kirjasarjaa. Suosittelen! Lyhyesti kerrottuna: Tapio menee riparille ja tapaa siellä Moonan, joka on isosena siellä. Tapio ja Moona ystävystyvät. Tuleekohan siitä enemmän kuin ystävyyttä? No palataan tuohon kirjasarjaan myöhemmin. Jos unohdan, muistuttakaa minua! :-) 
Tässä pieni kurkistus haastatteluun:


  Oletko tykännyt pienestä pitäen kirjallisuudesta?

Kyllä olen. Olen aina lukenut paljon ja monipuolisesti. Kirjasto oli
pienenä lempipaikkani. Olen myös halunnut kirjailijaksi jo suunnilleen
 9-vuotiaasta saakka. Silloin haaveilin ennen kaikkea siitä, että  
kirjani olisivat joskus kirjastossa. Kävin useasta s-kirjaimen
 kohdalla miettimässä, miltä kirjani näyttäisivät siinä hyllyssä.

 Oletko täyspäiväinen kirjailija?

  Siinä mielessä olen, että en käy missään kuukausipalkkatöissä. Siinä
  mielessä taas en ole, että voisin elättää itseni pelkästään

 kirjoittamalla omia kirjoja. Teen lisäksi kirja-arvioita, olen nuorten
kirjallisuuslehti Lukufiiliksen toimitussihteeri, suomennan
 kaunokirjallisuutta ja olen mukana käsikirjoittamassa TV2:n Uusi Päivä
  -sarjaa. 


 Minkälainen äidinkielennumero sinulla oli ylä-asteella? 

 Kyllä se taisi olla kymppi joka vuosi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti